6.30 – 8.00 schodzenie się dzieci; kontakty
indywidualne nauczycielki z dziećmi i rodzicami; zabawy dowolne wg zainteresowań: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne; indywidualne wspomaganie
i korygowanie rozwoju dzieci; praca z dziećmi uzdolnionymi
8.00 – 8.15 zabawy ogólnorozwojowe
spontaniczne podejmowane przez dzieci, rozwijające spostrzegawczość: wzrokowe,
orientacyjne, przestrzenne; rozwijające sprawność manualną i motoryczną
8.15 – 8.30 zestaw ćwiczeń porannych; czynności higieniczno – porządkowe, pełnienie dyżurów;
8.30 – 9.00 śniadanie
9.00 – 10.00 zajęcia wychowawczo – dydaktyczne zorganizowane z całą grupą według tygodniowego rozkładu zajęć – zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową oraz wybrany program wychowania przedszkolnego
10.00 – 11.20 zabawy i zajęcia w ogrodzie przedszkolnym (np. gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, prace porządkowe, gospodarcze), obserwacje przyrodnicze, spacery; zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań, zabawy dowolne służące realizacji własnych pomysłów przy niewielkim udziale nauczyciela
11.20 – 11.30 czynności higieniczno – organizacyjne związane z przygotowaniem do obiadu, pełnienie dyżurów
11.30 – 12.00 obiad
12.00 – 13.20 poobiedni odpoczynek – wyciszenie, relaksacja, słuchanie bajek; utrwalenie wiadomości z bieżących zajęć zabawy oparte na spontanicznej aktywności dzieci; przy sprzyjających warunkach pogodowych pobyt w ogrodzie przedszkolnym lub spacer
13.20 – 14.00 gry i zabawy wg zainteresowań dzieci oraz inspirowane przez nauczyciela; słuchanie literatury dziecięcej; praca z dziećmi uzdolnionymi, praca wyrównawcza
14.15 – 14.30 czynności higieniczno – organizacyjne związane z przygotowaniem do podwieczorku, pełnienie dyżurów
14.30 – 14.45 podwieczorek
14.45 – 16.30 zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne; zajęcia przygotowujące dzieci do udziału w konkursach, imprezach artystycznych, pobyt na świeżym powietrzu – zabawy dowolne; rozchodzenie się dzieci; rozmowy z rodzicami