"W wychowaniu kieruję się sercem.Patrzę na dziecko sercem. Dostrzegam serce w dziecku i dziecko w sercu. Jego i swoim." J.Korczak
Słowa Janusza Korczaka posłużyły za myśl przewodnią misji żłobka. Dziecko jest dla nas najważniejsze. To ono jest wyznacznikiem podejmowanych działań, dlatego też tych małych ludzi należy traktować poważnie. Szanujmy ich, pozwólmy, by były naszymi partnerami, uwierzmy w ich problemy, które dla nich są tak samo ważne, jak nasze dorosłe problemy dla nas.
stwarzamy warunki do wszechstronnego rozwoju, zaspokajania potrzeb oraz wyzwalania aktywności małego dziecka poprzez zabawę oraz poznawanie otaczającego świata,
dostarczamy dziecku okazji do stawania się coraz bardziej samodzielnym i zaradnym,
wyposażamy wychowanków w wiedzę, umiejętności i sprawności, które pozwolą sprostać wymaganiom stawianym w dalszym życiu,
przygotowujemy dzieci do odnoszenia sukcesów na miarę ich indywidualnych możliwości i radzenia sobie z trudnościami,
wspieramy rodziców w procesie wychowania i edukacji poprzez codzienny kontakt i wymianę doświadczeń,
stwarzamy atmosferę akceptacji , wzajemnego zaufania i bezpieczeństwa,
zapewniamy warunki do indywidualnego rozwoju dziecka w życzliwej atmosferze, a także rozwijamy ich zainteresowania,
kształtujemy i rozwijamy postawy twórcze swoich wychowanków,
stwarzamy warunki do integracji dzieci żłobkowych z dziećmi przedszkolnymi w tym niepełnosprawnymi, aby uczyć od wczesnego dzieciństwa wzajemnej tolerancji, życzliwości i zrozumienia,
kształtujemy poczucie przynależności społecznej i patriotycznej,zapewniamy aktywne uczestnictwo w życiu żłobka,stwarzamy warunki aby umożliwić osiągnięcie gotowości przedszkolnej.
W pracy opiekuńczo-wychowawczo dydaktycznej z naszymi dziećmi zabawy i metody pracy dobieramy tak, aby oddziaływać na wszystkie zmysły i stymulować wszystkie sfery rozwoju dziecka: percepcję wzrokową, percepcję słuchową, orientację przestrzenną, percepcję mowy i komunikacji, motorykę dużą i małą, sferę poznawczą i społeczną. Osiągamy to wykorzystując:
metody aktywne
zabawy fundamentalne
czytanie bajek, bajkoterapię
zabawy tematyczne
zabawy plastyczne
zabawy ruchowe o charakterze gimnastycznym
elementy Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Zapraszamy do zapoznania się z ramowych rozkładem dnia dla naszego żłobka.
6:30 – 8:15
Schodzenie się dzieci, rozmowy indywidualne z rodzicami,
swobodne zabawy według zainteresowań dzieci (zabawy indywidualne, w małych lub większych grupach)
Gimnastyka fajna sprawa to dla dzieci jest zabawa (poranna gimnastyka)
8:15 – 8:30
Przygotowanie do śniadania (czynności higieniczno-porządkowe)
8:30 – 9:00
Śniadanie – wdrażanie do samodzielnego spożywania posiłków, toaleta i zabiegi higieniczne
9:00 – 10:00
zajęcia tematyczne z całą grupą, zespołowe, indywidualne; ćwiczenia mowy, pamięci, spostrzegawczości, czytanie książeczek rozwijanie aktywności plastycznej, muzycznej, zabawy rozwijające motorykę dużą i małą, spacery, zabawy na placu zabaw
II śniadanie
10:00 – 10:30
Obiad I danie – zupa- wdrażanie do umiejętnego posługiwania się łyżką
10:30 – 11:00
Zabawy w małych lub większych grupach, utrwalanie wierszy i piosenek, spotykania z bajką, zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne, zajęcia relaksacyjne i wyciszające
11:00 – 12:00
Przygotowanie do obiadu, obiad ( II danie) – pomoc dzieciom w spożywaniu posiłków, wdrażanie do samodzielnego spożywania posiłków i kulturalnego zachowania się przy stole używania zwrotów grzecznościowych, przestrzeganie zasady mówienia umiarkowanym głosem, zasuwanie krzesełka po skończonym posiłku, zabiegi higieniczno-porządkowe
12:00 – 13:30
Czas na sen lub odpoczynek – rozwijanie umiejętności samoobsługowych podczas przygotowania do poobiedniego odpoczynku (próby samodzielnego rozbierania się i wkładania piżamki), słuchanie bajek, kołysanek, muzyki relaksacyjnej, monitorowanie snu dzieci
13:30 –14:00
Czynności higieniczne, ubieranie dzieci, przygotowanie do podwieczorku
14:00 – 14:30
Podwieczorek
14:30 – 16:30
Zabawy wspierające rozwój mowy, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, swobodne zabawy dzieci według indywidualnych zainteresowań, kontakty indywidualne z rodzicami, rozchodzenie się dzieci do domu.
Misja żłobka
"W wychowaniu kieruję się sercem. Patrzę na dziecko sercem. Dostrzegam serce w dziecku i dziecko w sercu. Jego i swoim."
J.Korczak
Słowa Janusza Korczaka posłużyły za myśl przewodnią misji żłobka. Dziecko jest dla nas najważniejsze. To ono jest wyznacznikiem podejmowanych działań, dlatego też tych małych ludzi należy traktować poważnie. Szanujmy ich, pozwólmy, by były naszymi partnerami, uwierzmy w ich problemy, które dla nich są tak samo ważne, jak nasze dorosłe problemy dla nas.
Kadra
nauczyciel dyplomowany, magister pedagogiki wczesnoszkolnej, studia podyplomowe z zakresu zarzadzania oświatą i surdopedagogiki
Wyższa Szkoła Kosmetologii i Ochrony Zdrowia w Białymstoku zdrowie publiczne, kosmetologia stosowana; kurs „Opiekunów w żłobku lub klubie dziecięcym”
magister pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej
studium wychowania przedszkolnego
licencjat – fizjoterapia
Policealna Szkoła Ochrony Zdrowia – technik farmaceutyczny, Policealna Szkoła Administracji, kurs „Opiekun w żłobku lub klubie dziecięcym”
Ramowy plan dnia
6:30 – 8:15
Schodzenie się dzieci, rozmowy indywidualne z rodzicami,
swobodne zabawy według zainteresowań dzieci (zabawy indywidualne, w małych lub większych grupach)
Gimnastyka fajna sprawa to dla dzieci jest zabawa (poranna gimnastyka)
8:15 – 8:30
Przygotowanie do śniadania (czynności higieniczno-porządkowe)
8:30 – 9:00
Śniadanie – wdrażanie do samodzielnego spożywania posiłków, toaleta i zabiegi higieniczne
9:00 – 10:00
zajęcia tematyczne z całą grupą, zespołowe, indywidualne; ćwiczenia mowy, pamięci, spostrzegawczości, czytanie książeczek rozwijanie aktywności plastycznej, muzycznej, zabawy rozwijające motorykę dużą i małą, spacery, zabawy na placu zabaw
II śniadanie
10:00 – 10:30
Obiad I danie – zupa- wdrażanie do umiejętnego posługiwania się łyżką
10:30 – 11:00
Zabawy w małych lub większych grupach, utrwalanie wierszy i piosenek, spotykania z bajką, zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne, zajęcia relaksacyjne i wyciszające
11:00 – 12:00
Przygotowanie do obiadu, obiad ( II danie) – pomoc dzieciom w spożywaniu posiłków, wdrażanie do samodzielnego spożywania posiłków i kulturalnego zachowania się przy stole używania zwrotów grzecznościowych, przestrzeganie zasady mówienia umiarkowanym głosem, zasuwanie krzesełka po skończonym posiłku, zabiegi higieniczno-porządkowe
12:00 – 13:30
Czas na sen lub odpoczynek – rozwijanie umiejętności samoobsługowych podczas przygotowania do poobiedniego odpoczynku (próby samodzielnego rozbierania się i wkładania piżamki), słuchanie bajek, kołysanek, muzyki relaksacyjnej, monitorowanie snu dzieci
13:30 –14:00
Czynności higieniczne, ubieranie dzieci, przygotowanie do podwieczorku
14:00 – 14:30
Podwieczorek
14:30 – 16:30
Zabawy wspierające rozwój mowy, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, swobodne zabawy dzieci według indywidualnych zainteresowań, kontakty indywidualne z rodzicami, rozchodzenie się dzieci do domu.